Τρίτη, 23 Αυγούστου 2016

ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ στους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ

ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ στους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ
ΚΡΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης,  χωρίς αποζημίωση στο ΟΑΣΘ

Σε επίσχεση εργασίας βρίσκονται οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ διεκδικώντας την καταβολή των δεδουλευμένων που φτάνουν να αθροίζονται στα έξι εκατομμύρια ευρώ. Οι κινητοποιήσεις τους έχουν ξεκινήσει από τον Ιούλιο ενώ αποφάσισαν συνέχεια της επίσχεσης επ΄αόριστον από την Δευτέρα 22.8.  Η διοίκηση του ΟΑΣΘ, χωρίς ντροπή, πάει τους εργαζόμενους στα δικαστήρια ζητώντας να κηρυχτεί ο αγώνας τους «καταχραστικός». 
Ο αγώνας των εργαζομένων του ΟΑΣΘ είναι δίκαιος και πρέπει να στηριχθεί από όλους τους εργαζόμενους για να νικήσει. Είναι ίδιος με τον αγώνα που δίνουν δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα, ενάντια στην απλήρωτη εργασία. Από τους εργαζόμενους του Μαρινόπουλου που παλεύουν για να κρατήσουν τις δουλειές τους, μέχρι τους εργαζόμενους σε κάθε μικρή και μεγάλη επιχείρηση που τα αφεντικά προσπαθούν να βγάλουν τα κέρδη τους από την απλήρωτη εργασία των εργατών.
Είναι ο ίδιος αγώνας με αυτόν που δίνουν οι εργαζόμενοι  του ΟΛΘ ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις, αλλά και με τους αγώνες των εργαζομένων στα μέσα μαζικής μεταφοράς στην Αθήνα, όπου με κύρια αιχμή την αντίσταση στις ιδιωτικοποιήσεις, πραγματοποίησαν μέσα στον Ιούλιο, μεγάλες συνελεύσεις, στάσεις εργασίας, 24ωρες απεργίες και προσπάθειες συντονισμού.
Η περίπτωση του ΟΑΣΘ δείχνει το πόσο ψεύτικη είναι η προπαγάνδα για τις προβληματικές δημόσιες συγκοινωνίες που θα σωθούν αν μπουν μέσα οι ιδιώτες. Προπαγάνδα που έχει χρησιμοποιήσει και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για να πουλήσει τον ΟΛΠ και τον ΟΣΕ στους ιδιώτες, για να προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών της Αθήνας, για να δώσει το νερό και τη ΔΕΗ στην «υγιή επιχειρηματικότητα» των ιδιωτών.
Ο ΟΑΣΘ είναι ιδιωτικός και το δημόσιο είναι υποχρεωμένο να τον χρηματοδοτεί. Για δεκαετίες η διοίκηση του ΟΑΣΘ έπαιρνε τις παχυλές κρατικές επιδοτήσεις χωρίς αυτό να σημάνει καμία βελτίωση ούτε στο μεταφορικό έργο, ούτε ανανέωση στον στόλο των λεωφορείων. Αντίθετα αύξησαν το εισιτήριο, έκοψαν δρομολόγια, δεν παρέχεται δωρεάν μετακίνηση σε ανέργους και σαν αποκορύφωμα, αφήνουν τους εργαζόμενους στον ΟΑΣΘ απλήρωτους. Αυτοί και οι υπόλοιποι εργαζόμενοι της Θεσσαλονίκης που χρησιμοποιούν τις αστικές συγκοινωνίες είναι που την πληρώνουν τελικά.
Η κυβέρνηση και η διοίκηση του ΟΑΣΘ προσπαθούν να παίξουν παιχνίδια στις πλάτες των εργαζομένων είτε με απειλές, είτε με ψεύτικη στήριξη, προσπαθώντας να κρύψουν τις δικές τους ευθύνες.
Ο μόνος δρόμος είναι η συνέχιση των κινητοποιήσεων στον ΟΑΣΘ, το άπλωμα και ο συντονισμός με άλλους κλάδους που παλεύουν όπως ο ΟΛΘ ενάντια στο ξεπούλημα του λιμανιού και η ΕΥΑΘ ενάντια στο ξεπούλημα του νερού. Η διαδήλωση στη ΔΕΘ στις 10 Σεπτέμβρη θα είναι ένα μεγάλο βήμα σε αυτήν την κατεύθυνση του κοινού αγώνα.
Δίπλα στο αίτημα να πληρωθούν οι εργαζόμενοι, πρέπει να μπει και το αίτημα για δημόσιες συγκοινωνίες στην Θεσσαλονίκη με κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ χωρίς αποζημίωση για τους ιδιώτες, που κάνουν κομπίνες πάνω στις πλάτες των εργαζομένων. Έτσι μπορούν να βρεθούν τα χρήματα για να πληρώνονται οι εργαζόμενοι, να γίνουν προσλήψεις και να υπάρχει φτηνή και ποιοτική μετακίνηση για τον κόσμο της Θεσσαλονίκης.

Έτσι μπορεί  να έρθει η νίκη τόσο ενάντια στην απληρωσιά και τις περικοπές όσο κι ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις.

ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ενάντια στα ΜΝΗΜΟΝΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου